Met deze tips geen najaarsdip

Daar gaan we weer! Door wind en regen naar je werk, naar school of sportschool... En dat is ons vooruitzicht voor het komende half jaar? Om moe, prikkelbaar en depri van te worden. Is daar nou niets aan te doen?

Gelukkig wel! Met deze tips komt het helemaal goed:
 

Tip 1

Do you see the light :)? Licht blijkt een grote invloed te hebben op hoe je je voelt. Maar dat zonnetje laat zich in Nederland in de herfst en winter minder vaak zien... Dat is jammer, want daardoor maakt je lichaam geen tot weinig vitamine D meer aan. Welke voordelen vit D heeft lees je hier. Een bezoek aan de zonnebank kan je vitamine D ook op peil houden. Of je boekt een reisje naar de zon. Dat laatste is wel een heel leuk vooruitzicht.
 

Tip 2

Zit jij op een sombere dag het liefst met een kleedje op de bank? Heerlijk he. Maar als je overdag een kwartier naar buiten gaat, word je lijf daar uiteindelijk wel heel blij van. Ook bij bewolking is er genoeg licht buiten. Dit licht en ‘the fresh air’ geven je weer nieuwe energie.
 

Tip 3

’t Is een beetje een open deur, maar genoeg water drinken en gezonde voeding eten hebben ook een positieve invloed op je stemming. Het geeft je meer energie en dat kun je juist zo goed gebruiken. Dus hup op je fiets naar de winkel en je slaat twee vliegen in een klap.
 

Tip 4

Wist je dit al? Door te sporten, dansen of seksen komen hormonen als adrenaline, endorfine of dopamine vrij; de ‘prethormonen’. Ze belonen jou met een gelukkig gevoel. Dan toch maar in de regen naar de sportschool... Of je wacht tot het droog is en in de tussentijd duik je lekker met je lover tussen de lakens. Wedden dat je dan niet meer depri bent.
 

keyboard_arrow_leftVoor het eerst zonnen bij Sunday’s: what…keyboard_arrow_rightInstant happy